Zmeny pri predaji tovaru na diaľku. Ako sa vás dotknú?
Od júla začala platiť novela zákona, ktorá radikálne…
30. augusta 2021Príklad č. 1:
Pán Emil rozbehol podnikanie v oblasti medzinárodnej prepravy a logistiky. Objednávky pribúdajú, momentálne kupuje už druhú jazdnú súpravu, aby uspokojil rastúci dopyt po jeho službách.
Mesačne vystaví 15-20 faktúr pre svojich klientov, obdrží 20-30, realizuje 15-20 hotovostných nákupov. V obchodnom majetku má zaradené 2 ťahače, 2 návesy a jedno osobné motorové vozidlo. Zamestnáva štyroch zamestnancov. Je mesačným platiteľom DPH
Mesačne platí za naše služby 420 EUR.
Príklad č. 2:
Pán Otto s pánom Petrom podnikajú už 20 rokov v oblasti nákupu a predaja elektroinštalačného materiálu a montáže kamerových a zabezpečovacích systémov. Za ten čas sa im podarilo vybudovať stabilnú spoločnosť s 10-timi zamestnancami. Majú vybudované interné účtovné oddelenie. Spoločnosť je mesačným platiteľom DPH.
Od nás požadujú, aby sme vykonávali dohľad nad ich účtovným oddelením, vykonávali pravidelné návštevy a kontroly, metodicky usmerňovali ich zamestnancov v oblasti účtovníctva a miezd, vypracovali daňové priznania, účtovnú závierku, pravidelný reporting pre banky a tiež pre ich potreby. Je pre nich zaujímavé aj poradenstvo v oblasti daňovej optimalizácie.
Mesačne platia za naše služby 500 EUR.